khabardar

سایت شخصی

khabardar

سایت شخصی

انسانیت یعنی...

فاطمه جمشیدی | چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱ ق.ظ

نسانیت آن نیست که تنها نامت انسان باشد. انسانیت آن نیست که بر دوپاس خویش راه روی و ظاهری همچون انسان آفرینش داشته باشی. انسانیت آن نیست که مغزی در جمجمه ات امانت باشد و سالها تنها بر امانت داری از آن کوشا باشی و هیچ با آن نکرده باشی.

انسانیت این است که روحت و جسمت در خدمت باشد. خدمت به همنوع خیش و حتی هر موجودی دیگر که بر خدمت و حمایتت محتاج است. و چه زیبا می شود اگر آنگونه باشیم.

انسانیت این است که دستی را که از سر احتیاج بر تو رو آورده است بدون اینکه بر احتیاجات خویش بنگری ، به یاری بفشاری و آنچه در توان داری و نداری برای مهربانی تقدیم کنی و چون روزی آن دست مشتی بر صورتت گردد ، باز هم از آنچه کرده ای پریشان نگردی.

انسانیت آن است که زمانی که در گوشه ای از آن سوی جهان ، پایش بلغزد تو دلت بلغزد و دلت برای رسیدن به احتیاج او در جایش آرام نگیرد.

و چه زیباست زمین ، اگر همه انسانیت را پیشه خویش نماییم و یا حتی سعی بر آن کنیم تا ظاهرمان را شبیه گردانیم.به امید آن روز که...

  • فاطمه جمشیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی